wtorek, 6 marca 2018

Jabłecznik na zimno.



Proponuję coś innego, smacznego,   a mianowicie jabłecznik bez pieczenia.

Składniki:
1 op. małych biszkoptów
1 galaretka cytrynowa
1 galaretka gruszkowa (może być inny smak)
słoik litrowy powideł jabłkowych

Wykonanie:
Powidła przekładamy do garnka i na małym ogniu doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy do nich galaretkę cytrynową i dokładnie mieszamy. Biszkopty (wszystkie, może być warstwowo) układamy na spodzie tortownicy i zalewamy przygotowanymi jabłkami. Zostawiamy do wystudzenia. Galaretkę gruszkową rozpuszczamy w gorącej wodzie. Po wystudzeniu wylewamy ją na stężałą masę jabłkową, wstawiamy do lodówki i gotowe. Tak przygotowany jabłecznik można dekorować bitą śmietaną i świeżymi owocami sezonowymi, ewentualnie owocami z syropu lub mrożonymi.

9 komentarzy:

  1. Super ciasto i bez pieczenia, fajnie Basiu, niedługo święta, zrobię je dla rodziny i dziękuję za przepis bo sama nie wpadłabym na to aby robić takie pyszne ciasto, a dzięki Tobie już wiem co i jak? pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się na przyszłość i pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. Basiu!
    Jabłecznik wygląda bardzo apetycznie. Żałuję, że nie mam biszkoptów. Mam zawekowane pyszne smażone jabłka i gruszki. Galaretki też mam różne.
    Jednak co się odwlecze...
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Do jasnej cholery !
    Jak możesz taki wiersz pogodzić z jabłecznikiem? - zastanowiłem się chwilę i znalazłem odpowiedź.
    To sprawka charakterku, potrafisz bowiem wytrącić dłoń pełną życzliwości tak, by jej zawartość akurat wylądowała w kałuży..
    Znam lepszy przepis, własny, na jabłecznik.Powinienem zabrać go ze sobą w zaświaty...
    Możesz, a właściwie powinnaś ten komentarz usunąć.


    Kiełzacz strusi i krogulców
    J.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uparta jak,jak,jak jak
      Juczny w drodze na K2
      Prosiłem, weź mnie za frak
      Ogłuchła ? ha,ha,ha,Ha!

      Krogulec z gór Harzu

      Usuń
  4. WITAJ BASIU ! ODNALAZŁAM TWÓJ NOWY BLOG , PODOBA MNIE SIĘ. BARDZO CIEKAWY PRZEPIS, KTÓREGO JESZCZE NIE WYPRÓBOWAŁAM.MYŚLĘ, ŻE SKORZYSTAM Z TWOJEGO PRZEPISU.POZDRAWIAM.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odezwij się ! Nie dręcz mnie !

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepis nie dla mnie, ponieważ nie jem jabłek.

    OdpowiedzUsuń
  7. 41 yrs old VP Accounting Aurelie Vowell, hailing from Alexandria enjoys watching movies like Topsy-Turvy and Jigsaw puzzles. Took a trip to Madriu-Perafita-Claror Valley and drives a Ferrari 250 SWB Competizione "SEFAC Hot Rod". znajdz

    OdpowiedzUsuń